• Yblast
    User
    Member since February 26, 2019

    Soldier Name: Yblast
    Link To BF4DB Soldier Profile: https://bf4db.com/player/373426784

    Have You Claimed Your Soldier: Yes
    Appeal

    Hello,

    Please excuse me for my English because I am French and I use a translator.

    I did not understand why I could no longer access any server and looking a bit, and seeing my rank on the battlelog I saw that there was a problem.

    So I looked a little more and I found through your site that my account was banned.

    I see only one explanation for this because I never cheated at BF3 or BF4 or even Hardline, I thought besides that it was impossible with PunkBuster.

    The explanation I see is that I deposited my computer at a repairer at the beginning of the month to perform different operations on it and I got it back at the end of the week.

    I fully understand the inconvenience but I'm not at all responsible, and I hate cheaters.

    You can watch my stats, I'm not a great player, I like this game, but I've progressed quite slowly from the beginning.

    I really hope you can believe me.

    I am at your disposal for anything.

    thank you





  • Yblast
    Administrator
    Member since January 04, 2018

    To admin : speaking french to the dude so he can understand better, just poiting out how his hspk ratio is out of chart and the fact that he may have been hacked, in which case ban is valid and won't be lifted.

    Je parle français pour que ce soit plus clair pour toi.

    Admettons que tu aie vraiment mis ton pc en réparation, entre le 09 et le 17 février la plupart des rounds fait avec ton compte ont un ratio de headshot par kill supérieur à 60% (regarde le lien ci-dessous), et en moyenne 90% avec les sniper, c'est juste hautement improbable, d'où le ban.

    http://bf4cheatreport.com/?pid=&uid=Yblast&cnt=200&start=&startdate=

    Egalement sache que l'admin ne lèvera pas le ban même si tu t'es fait hack ton compte, c'est ta responsabilité malheureusement.

  • Yblast
    User
    Member since February 26, 2019

    Oui j’ai bien vu les stats, mais ce n’est pas moi qui est joue c’est parti.

    Mais si le bannissement n’est pas supprimé, que puis-je faire? Je ne peux plus jouer à aucun bf ?

    car franchement je serais vraiment dégoûté, car à l’époque j’avais même pris les versions premium...

  • Yblast
    Retired Staff
    Member since May 05, 2017

    Doge, please translate what he said. Thanks for your help on this.

  • Yblast
    Administrator
    Member since January 04, 2018

    He said : 

    "Yes I saw about the stats, but I haven't played those games.

    If the ban isn't lifted, what does it mean, I can't play any bf game?

    If that's so then that would disgust me, because I bought all premium back then"


    Alors pour ta question sache que BF4DB n'est pas affilié à EA, c'est une team indépendante qui fait un plug-in pour les propriétaires de serveurs. Un ban sur leur base de donnée t'empêche de rejoindre les serveurs sur lesquels le plugin est installé, et ça ne concerne que BF4. Normalement tu peux toujours rejoindre des serveurs officiels sans soucis. 

    (Telling him that BF4DB isn't affiliated to EA so he should still be able to join any non-BF4DB protected server and that it doesn't impact any other bf game).

  • Yblast
    User
    Member since February 26, 2019

    D’accord, merci pour tes précisions.

    Cest quand même embêtant de ne pas pouvoir rejoindre n’importe quel serveurs.


    Qu’est ce que je pourrais faire pour que mon compte ne soit plus ban? Je reconnais tout à fait qu’il y a quelque chose de pas normal avec mon compte. Surtout avec ce que tu m’as montré.

    Ces stats me sont impossible à réaliser au vu de mes stats habituelles.

  • Yblast
    Administrator
    Member since January 04, 2018

    Translation for admin :

    "Alright, thanks for the details.

    Thought it sucks not to be able to join every server

    What could I do to get unbanned? I reckon my stats are unusual. Especially with what you've shown me.

    These stats are impossible to achieve seing my usual stats."


    Soyons clair, sans preuve vidéo que tu es capable de faire ce genre de stats, le ban ne sera pas retiré. La politique de ban de BF4DB est claire : ton compte, ta responsabilité (https://bf4db.com/banning).


    (Translation for admin : "Let's be clear, without recorded evidence that you can achieve such stats, ban won't be lifted (note : his accounts probably got hacked so I doubt he'll provide one). BF4DB ban policy is clear : your account, your responsibility.")

  • Yblast
    Retired Staff
    Member since May 05, 2017

    Doge,

    Can you ask him if he knows if his account got hacked?

  • Yblast
    Administrator
    Member since January 04, 2018

    L'admin demande si tu sais si ton compte s'est fait hack ou pas.

  • Yblast
    User
    Member since February 26, 2019

    Mon compte franchement je ne pense pas car il n’y a plus aucune partie de lancée depuis que j’ai voulu y jouer et que à chaque fois je me faisais déconnecter par l’administrateur.

    Je me serais fait hacker le compte, je pense qu’il y aurait eu d’autres parties de lancées. Enfin je pense mais je n’en sais rien...

    J’ai donc chercher sur le net pourquoi je pouvais me faire exclure des parties comme ça et je suis tombé sur ce site.


    Je comprends très bien votre politique de bannissement et la seule chose que je peux vous dire c’est que j’avais pas mon ordinateur lorsque toutes ces parties ont étaient lancées. 


    Après vous ne me connaissais pas donc pour vous c’est normal de ne pas forcément me croire.

    Comme je l’ai deja dis, je reconnais très bien qu’il est impossible d’avoir ces stats au vu de mes stats habituelles. Et surtout que je n’avais pas mon ordinateur pour pouvoir y jouer.

  • Yblast
    Administrator
    Member since January 04, 2018

    Ok Cuban so basically he said that he didn't had his computer when the rounds with bs stats were played nor that he did play these rounds himself. 
  • Yblast
    Administrator
    Member since May 08, 2017

    If those stats are not from OP, it is likely to assume the account got compromised and used for cheating. Stats are consistently out of contrast with stats before the huge HS spike.

    Therefore the appeal will be denied.

    If someone could translate and point him to our hacked account post and the ban and appeal policies, that would be awesome.

    https://bf4db.com/forum/thread/hacked-accounts-1174

    Thanks!